avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Mest populære fond i aksjesparekonto uke 47

Moderator

Mest populære fond i aksjesparekonto uke 47

Hvilken sektor har du mest tro på fremover?
I grafen under ser du ukens mest populære fond på DNBs aksjesparekonto:

Uke 47 - mest solgte fond.jpgUke 47 - Mest solgte fond på DNBs aksjesparekonto

DNB tilbyr ca 400 ulike aksjefond på sin aksjesparekonto. Grunnlaget er antall nye innskudd i fondene og inkluderer ikke faste spareavtaler. Rapporten oppdateres hver fredag.

Kine - Investeringsanalytiker i DNB Asset Management
3 SVAR 3
Senior bidragsyter

Sv: Mest populære fond i ASK uke 47

Takk for at jeg fikk være med på denne siden, som jeg må gjøre meg litt mer kjent i etterhvert. Supert.
Senior bidragsyter

Sv: Mest populære fond i aksjesparekonto uke 47

@Kine_U skrev:

Hvilken sektor har du mest tro på fremover? 

Forståelig at DNB Teknologi er populært, og teknologisektoren er spennende. Sektoren har hatt veldig stor vekst i en lang periode og noen av de større selskapene fondet er eksponert mot har en relativt høy P/E (GOOG på nesten 40, MSFT over 30 og FB på ca 34).

For min del har fondet litt bred eksponering. Noe som hadde vært kult er fond som er eksponert mot litt mer spesifikke sektorer. Personlig mener jeg at en sektor som kommer til å få mye større vekst (enn den allerede har hatt) er batteriteknologi og strømlagring. Dette er noe som utvikles fort og det er mange selskaper som kommer med nye og mye mer effektive metoder, og etterspørselen øker fort. Se f.eks Tesla som nettopp leverte verdens største lithium-ion batteri til Australia som ble offisielt aktivert 1. desember. Lithium-ion batterier er utrolig spennende og jeg kan se for meg at veksten innenfor hele sektoren kan bli veldig stor de kommende årene, både innenfor utvinning av karbonatet og utviklingen av batteriene.

Senior bidragsyter

Sv: Mest populære fond i aksjesparekonto uke 47

Veldig enig med deg Kine.  Dessuten så liker jeg  å ha litt forskjellige fond som gjerne utvikler seg motsatt av hverandre.  Det gir muligheter for verdiøkning ved bytting og støttekjøp.