avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Nyheter i DNB's aksjesparekonto

Community Manager
Community Manager

Nyheter i DNB's aksjesparekonto

Etter helgens oppdatering er flere nyheter klare i vår aksjesparekonto.  

Det er nå mulig å opprette flere ASK i nettbanken. I opprettelsen av de nye aksjesparekontoene må du gi kontoen navn slik at du enkelt kan holde oversikt over hvilken konto som er til hvilket formål. Dersom du har behov for flere enn fem aksjesparekontoer kan du kontakte vårt kundesenter slik at de kan hjelpe deg å opprette flere.

aksjesparekonto opprette.jpgNå kan du opprette flere ASK i nettbanken.

Flytteskjemaet for fond og aksjer er også oppdatert, du velger nå mellom fond og aksjer slik at du har en ting å forholde deg til om gangen. I det nye skjemaetkan du velge hvilke aksjefond eller aksjer som skal flyttes til hvilken konto. Når du har bekreftet flytting vil du få kvittering i siste steg, og kopi tilsendt på e-postadressen du har registrert i DNB.

flytteskjema ASK.pngNytt flytteskjema

I januar vil skatteposisjonen i ASK vises.

Ida - Community Manager i DNB
3 SVAR 3
Senior bidragsyter

Sv: Nyheter i DNB's aksjesparekonto

Det har nå gått 3 måneder og 13 dager uten at jeg har klart å flytte noen fond fra andre banker og inn på min Aksjesparekonto i DnB, og det til tross for flere bestillinger, fullmakter, purringer, chat og meldinger att og fram.  Siden DnB har forklart forsinkelsen med problemer hos andre, så har jeg også sendt brev til Nordea og Storebrand, hvorav Nordea har svart at de skulle ta det opp med de aktuelle i systemet.
Alt dette finner jeg lite tillitsvekkende, og jeg undrer på hvorfor dette ikke fungerer?  Jeg er jo også bekymret for skattemessige virkninger, siden det ene fondet har en avkastning på ca 1080%, og det vil jeg jo snarest ha inn i aksjesparekontoen.  Er det noen som har et godt råd for hvordan jeg skal få fortgang, og avslutning på denne saken?

Highlighted
Community Manager
Community Manager

Hei. Det har dessverre vært store utfordringer knyttet til overføringer mellom banker etter at det åpnet for flytting til Aksjesparekonto. Det jobbes kontinuerlig for å finne nye og gode løsninger for flytting. I går vedtok Stortinget å utvide overgangsperioden til å vare ut 2018, du vil derfor ikke få skattemessige virkninger av forsinkelsen. /Ida

Ida - Community Manager i DNB
Senior bidragsyter

Takk Ida for at du fulgte opp.  I kveld fikk jeg inn ett av de to problembarna det handler om, og i tillegg har jeg fått kjempegod oppfølging av flere folk i Dnb, som har ringt og som jeg har hatt særdeles gode samtaler med.  Det ventes at den siste overføringen vil drøye inn mot jul, men forholdene er slik at man er litt utsikre på det også.  Uansett så var dette oppløftende for mitt forhold både til DnB og finansinstitusjonene, og det er nesten så jeg får dårlig samvittighet for å klage litt, selv om det denne gangen var svært så nyttig så langt.  Og enda mer nyttig kan det bli hvis vi får til videre samarbeide som vi har pratet om litt på siden av denne saken.
Kjempemessig.  Tusen takk både til deg Ida og alle de andre som jeg ikke vil nevne navn på av forsiktighetsgrunner.