avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Startup Extreme: Internasjonal møteplass for gründere og investorer

Community Manager

Startup extreme.jpg

For tredje året på rad ble Startup Extreme, Nordens mest ekstreme møteplass for gründere og investorer, arrangert og folk fra hele verden finner veien. 

Dette er andre året mitt på Startup Extreme, og det er ikke gått uker en gang og jeg gleder meg allerede til neste år. Det er noe med det å få bli kjent med folk, i en setting du ikke ser de i hver dag som trigger meg. Det er også gøy at arrangøren legger til rette for å trekke frem lovende vekstbedrifter og startups, gjennom program som Angel Challenge og kåring av Graphiq.design som vinner av Creative Business Cup.

Det å kunne se folk oppleve ting sammen, gjerne for første gang, skaper relasjoner som går dypere enn et simpelt visittkort.

Startup Extreme 2017

For tredje året på rad ble Startup Extreme, Nordens mest ekstreme møteplass for gründere og investorer, arrangert og folk fra hele verden finner veien.

Posted by DNB on Tuesday, July 4, 2017

Dan Tyler, verdenskjent fotograf, som har dekket mang en internasjonale konferanser oppsummerer det slik:

- Det jeg liker aller best med Startup Extreme er at du den første dagen har konferansen i Bergen, hvor man gjør den standard business-greia med dress hvor alle gjør sin ting. Den andre dagen reiser vi til Voss, hvor alle blir med på potensielt livstruende aktiviteter. Dette er noe jeg mener skaper superkul mulighet for å bygge relasjoer. Minnene og vennskapene som skapes på Startup Extreme, er noe jeg ikke har sett noe annet sted i verden.

Dag en i Bergen er som konferanser flest; mange foredrag, mye folk i dress og flotte lokaler i BI Bergen. Men allerede her ser man at Startup Extreme er noe mer. Folk (i Norge, på en konferanse) hilser på hverandre før kaffen er inntatt, og mimrer tilbake til fjoråret. Det fortelles om hva man gleder seg til å prøve ut av ekstremsportaktivitetene – samtidig som det snakkes om de nye startupsene som skal pitche. Eller de nye investorene som har kommet.

Det hele sparkes i gang på ekstremt vis, med gærne Didrik Dimmen fra Flowmotion på sykkelen sin, sammen med noen kamerater. Didrik er ikke bare på arrangementet for å showe på sykkelen sin, han deltar også for å utvide nettverket og bli kjent med nye investorer og venner som kan bistå i selskapets vekst. Didrik utdyper litt.

- Vi var her i fjor, uten noe klar agenda. Vi tenkte bare det var kult å delta. Vi så flere muligheter og er derfor tilbake i år for å benytte oss av muligheten til å bygge relasjoner med investorer og resten av det norske startup-miljøet.

Vel fremme i Voss er det tid for å bli kjent. Arrangørene gjør en solid jobb i å tilrettelegge for dette; speed-dating, tilfeldige bordplasseringer under middagen og kule aktiviteter med folk du aldri har møtt før – men som gjerne vil gi en solid verdi å treffe. Deltagerne kan velge mellom alt fra fallskjermhopping til padling, kajakkpadling til mountain biking, rafting til vindtunnel og mye annet gøy. Kult ikke sant? Ja, det syntes alle deltagerne – og det nevnes gang etter gang hvor mye slike opplevelser skaper relasjoner som varer. Kimberly Larsen fra Time to RIOT, forteller gledelig litt mer.

- Dette er første gang jeg får opplevd hele arrangementet, og jeg elsker det! Det var ganske skremmende å rappellere, men vindtunnelen er kanskje noe av det morsomste jeg har gjort i hele mitt liv.

Så helt avslutningsvis:

Takk for denne fantastiske opplevelsen. Dette er noe jeg vil anbefale alle å bli med på. Her er det så mye å lære, så mange relasjoner å skape, at dersom du er gründer eller investor nesten bare har å ta turen. Gjennom Startup Extreme i fjor, hvor noe så banalt som øyet på smalahovet var temaet, fikk for eksempel gründerselskapet Gobi, DNB som testkunde etter noen flere møter. Videre ble en annen oppstart, Vibble, engasjert av oss til en senere anledning. Så la oss avslutte med Matt Smith fra Angel Challenge og Startup Extreme sin opplevelse av det hele:

- Det beste med å arrangere Startup Extreme er det å få muligheten til å bringe sammen alle hjørner av det norske økosystemet, og vise hva vi får til, til et internasjonalt publikum. Enda morsommere er det å høre suksesshistorier som dukker opp alt fra 1 til 5 til 12 måneder etter at folk har møttes her.

1 Kommentar
Bidragsyter

Interessant også for "gamle". Har etablert nettsafunn også for unge. CCC ( cosmologychurch.som)