avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Kom i gang

Highlighted
Community Manager

Kom i gang

Først er det supert om du setter deg inn i retningslinjene våre. Disse kan du lese her.

For informasjon om ditt kundeforhold i DNB, anbefaler vi deg å ta kontakt med vår dyktige kundeservicegjeng.

 

Registrering og pålogging 
For å registrere deg i community trykker du «Logg på» øverst på siden i høyre hjørne. Velg så «Ny bruker? Registrer deg her», fyll inn informasjonen som kreves og klikk «Registrer deg». Du kan deretter laste opp profilbilde/avatar. Du kan også velge å koble til Facebook-profilen din om du ønsker det.

 

For pålogging senere klikker du enkelt «Logg på», og fyller inn brukernavn og passord.

 

Søk 
Et godt tips er alltid å sjekke om noen allerede har startet en forumtråd på emnet ditt/ det du lurer på før du publiserer noe selv. Dette gjør du ved å bruke søkefeltet øverst på siden. Her kan du sortere informasjon basert på flere ulike variabler, som forfatter, dato og innhold.

 

Kommentere og gi kudos
Community handler ikke bare om å få hjelp, tips, inspirasjon og kunnskap fra andre, men også om å dele din kunnskap. Finnes det allerede en artikkel eller en forumtråd om det du lurer på eller ønsker å diskutere? Legg inn en kommentar i forum ved å trykke på «Svar» eller «Legg inn kommentar» på en blogg.

 

Synes du et innlegg er nyttig og viktig? Da kan du gi kudos ved å klikke på kudos-knappen (tommel opp) under en melding. Kudos er kort fortalt et poengsystem for innhold og når du gir kudos til en melding viser du at du synes innholdet er bra og at forfatteren har gjort en god jobb. Kudos vil dermed øke verdien av en melding, og vil kunne gi forfatteren et godt rykte i community.

 

Opprette et nytt emne
Finner du ikke en artikkel eller forumtråd på ønsket emnet? Start et nytt. Da går du til det aktuelle forumet og trykker «Start en tråd» øverst til høyre. Velg en tittel som best reflekterer emnet du ønsker å ta opp og som inkluderer så mye informasjon som mulig.

 

Du får forhåpentligvis svar på ditt innlegg raskt etter at du har publisert. Mens du venter søk deg gjerne litt rundt på community for annen informasjon som kan hjelpe deg.

 

Akseptert løsning
Hvis du får et svar som løser din utfordring, er det supert om du trykker «Godta som løsning». Da vil svaret legge seg øverst i tråden, og vil hjelpe andre med lignende utfordring å finne løsningen raskere. Du kan kun markere en løsning som godtatt for spørsmål som du har stilt selv (altså tråder du har startet).

 

For svar som hjelper men kanskje ikke helt løser utfordringen din, er det fint om du fortsatt gir en kudos for å vise din takknemlighet for at andre prøver å bidra med svar.

 

Abonnere på et tema eller en forumtråd
Ønsker du å få en varsling via e-post når det legges inn nytt innhold i en forumtråd eller i et bestemt tema? Du kan enkelt abonnere på overordnede forum, bloggartikler og enkelte forumtråder/meldinger. Dette gjør du ved å gå til innholdet du ønsker å abonnere på, trykke på prikkene/alternativer ved siden av innholdet og velge «Abonner». Du kan også endre innstillingene på abonnementene dine ved å trykke på profilbildet ditt, «Min innstillinger» og «Abonnenter og bokmerker».

 

Tilpasse innstillinger etter behov
I tillegg til å tilpasse innstillinger på abonnementene dine kan du også gjøre andre tilpasninger på profilen din. Gå på «Mine innstillinger» og se hvilke muligheter du har. Her kan du blant annet endre profilbilde (avatar), knytte profilen til Facebook-kontoen din og endre språk for å nevne noe.

 

Privatmeldinger
I community finner du også en privat meldingstjeneste. Med denne kan du sende private beskjeder til andre medlemmer. Du trenger ikke å vite det andre medlemmets e-postadresse for å sende beskjeden, og du trenger heller ikke å oppgi din egen. Meldingstjenesten gjør det enkelt å holde korte samtaler med andre medlemmer av community. Når du er logget på vil du få opp et ikon for privatmeldinger øverst til høyre på siden. Har du uleste meldinger, vises antall uleste ved siden av konvoluttikonet.

 

Rangsystem
Utenom godfølelsen du får ved å bidra i community vil du også stige i rang og motta merker når du engasjerer deg. Alle nye medlemmer starter med rangen «Ny her», og du vil raskt bevege deg oppover. Jo lenger opp i rangstigen, jo vanskeligere å oppnå.

 

Community roller
Her er en oversikt over hvem som er til stede i community:

 

  • Community managers, Moderatorer, DNB-ansatte: Dette er personer som styrer skuta og har det daglige ansvaret
  • Medlemmer: Dette kan være medlemmer som er nye i community, investorer, gründere, folk som leter etter informasjon osv.

Det som er absolutt best med community er at alle hjelper alle og bidrar med sin kunnskap; uavhengig av rang eller erfaring.

 

Hvis du har noen spørsmål, still de gjerne i community. Vi gleder oss til å treffe deg her igjen!

 

Beste hilsen 
DNB Community Team

Ansvarlig community manager